HockeyNite

21 januari 2010

Dagen efter sändning och jag var igång igen till halv sju.

Vi kom hem rätt sent kvällen innan och jag satt med lite pappersarbete och försökte äta något sådär fram mot tretiden på natten. I kontrollrummet på skolan höll Viktor och David på för fullt med att koppla in allting igen; de var min bakgrundsmusik för att jag skulle orka tänka.

Men, halv sju den 21 så var jag uppe och på det igen. Vi skulle ha sändning, gäster skulle komma, saker skulle lämnas tillbaka, sista minuten saker skulle fixas. Redigeringen hade inte gått riktigt som det skulle så allting var sent. Och hur mycket man än tjatade om vissa saker verkade det vara nerprioriterat bland vissa.
Samma gamla vanliga.

Men men, det gick.

Jag kommer knappt ihåg sändningen, eller timmarna efteråt. Jag kommer ihåg att jag kom in på mitt rum och snubblade i säng efter en vecka med nästan ingen sömn och två dagar utan nästan någon mat.
De säger att jag var uppe och åt något vid åtta på kvällen, men jag vet inte. Jag kommer inte direkt ihåg.
Jag vaknade vid middag på fredagen och undrade var jag var och varför jag sovit så länge.

Sen kom jag på vad jag gjort i en vecka och lutade mig tillbaka för att njuta av en bok för första gången på mycket länge - kändes det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0