SNABBGENOMGÅNG

Sist pratade jag om barnkalaset vi haft :D Idag ska jag göra en snabb genomgång av vad som hänt sen den lördagen.

Måndagen 7 sept
Vi hade teknikgenomgång med Pella i X-antal timmar. Efter det var det handla med Helén och varma mackor till middag. Sen hade vi Dansk afton och resterna av ryggsäcksfilm-saken. På kvällen efter där tittade jag och Christoffer på Kung Fu Panda, vi var nog dem enda som inte var trötta.

Tisdag 8 sept
Första dagen vi hade journalistik, lite dryg lärare, men lärde mig massor. Hade tvätttid mellan 17-22 och uppgift i journalistik. Vi skulle intervjua varandra i grupper om 3 pers. Det gick bra, trots Melchior.

Onsdag 9 sept
Journalistik igen, och Johannes blev 20! Bakade muffins, eftersom jag fick muffins på min födelsedag. Jag och han fick tårta för att vi fyllt år och så hade vi en såndär inte-slicka-sig-runt-munnen-och-äta-sockerbulle-tävling. Jag förlorade demonstrativt och frivilligt. Det var itne min födelsedag(!) så jag slickade mig runt läpparna när jag hade en liten bit kvar.

Torsdag 10 sept
Hade Göran, en av våra fasta lärare, och gick igenom lite program saker. Efter det handlade vi, jag, Fenja och Helén gjorde potatisgratäng och kassler till middag - först efter att vi varit uppe hos Linus och Andreas. Köpte fyra tuber akrylfärg av Linus, billigt och bra :D Efter Idol (som blivit en gemensam grej, alla tittar på Idol tillsammans) målade vi två stycken tavlor. (De sitter nu i Korridor A's kök).

Fredag 11 sept
Vad med och hjälpte till under Heléns Min väg till. Hände inte mycket mer...

Lördag 12 sept
Var i Västervik med Helén och shoppade, köpte tre par byxor, ett linne, en skjorta och en munkjacka. Köpte även Skånemejeriers laktosfria lättmjölk i Västervik (vi handlade middagssaker med oss hem innan vi körde). Sen lagade vi middag, kyckling, potatis och grönsaker i ugnen, samt sallad. Efter middagen tittade vi på Den lilla sjöjungfrun och Förtrollad. Blev inte så sent, skulle ju filma på söndagen.

Söndag 13 sept
Jag lagade scones till mig och Helén och sen var det dags med Fenjas Min väg till, statistansvarig och fika ansvarig och fotomänniska. Det gick bra, kanske att vi hade lite kort med tid att få alla bilder, men Fenjas rum - med lite rekvisita från oss andra - såg ut som ett barnrum.

Måndag 14 sept
Rune och Ljusteknik. Fick brev från Malin, som jag svarade på med en gång. Efter skolan var det dags med första omgången Smalspåret. Filmen vi såg var Goodnight and Good Luck av och med George Clooney. Vi hade en diskussion efter det, sen cyklade jag hem tillsammans med Helén och Christoffer. Det var en underbar kväll, lite kallt kanske, men himlen var helt underbar. Insåg att min cykel är lite trög, men det går säkert att ändra på (om jag kommer på hur man växlar ner...).

Tisdag 15 sept
Ljus igen, sen var det första gången jag filmade. Jag skriver mer om det en annan gång, täntke bara säga att jag är hemskt tacksam för hjälpen från Christoffer, Helén, Jenny och Johannes, dem var guld! Tittade på Wall-E efter det. Fick brev från farmor, men hann inte svara.

Onsdag 16 sept
Ljud! Let there be sound, jag vet att det ska vara light men jag tyckte ljud var kuligt. Fick uppgifter där vi skulle sumpa ljudet. Kul va? Läraren var ju, om inte annat, engagerad. Handlade efter skolan, och hade produktionsmöte med Armin, Samar, Helén och Clarence. Vi börjar film på fredag.

Torsdag 17 sept (det vill säga igår)
Hade vi mer ljud, satte våra uppgifter på en kvart typ. Yay! Jag var prod.ledare igår, och det rullade på riktigt bra. Sista delen av uppgiften blev perfekt, vi fick applåder och sen när team 8 - som hade samma uppgift - satte sitt dem med, var det vår tur att applådera åt dem. 4 och 8 var dem grupperna som skulle ha perfekt ljud på sin sista uppgift. We rock, är allt jag säger. Fick senaste avsnitter Supernatural av Kirre, så det tittade jag på när jag åt middag. Sen blandade jag blod på kvällen.

Fredag 18 sept (idag)
Ja, va fan, idag har vi teknik med Pelle, eller, ja, jag skulle haft teknik med Pelle nu, men jag bytte grupp med Albin då han skulle åka härifrån vid tolv. Mycket snällt av mig, tycker jag, för annars skulle jag ha slutat elva. Dvs, om 40 min.
Ikväll ska Armin filma, har stenhård koll på allt runt om känner jag - det är trots allt mitt jobb. Får se hur det går. Ska ha mer BETA genomgång först.

Be good
Jenniefer


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wall- E, Kung Fu Panda, Förtrollad, Den lilla sjöjungfrun <3

2009-09-18 @ 20:10:15
Postat av: Armin

Och jag hade inte klarat av inspelningen helt själv om det inte vore för din hjälp!

2009-11-12 @ 22:21:29
URL: http://www.tv-producenten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0