FilmFilmPizza

Efter två dagars inspelning med Armin - som trots att han kanske är liiiite överambitiös med ett så litet projekt har lyckats riktigt bra - förtjänade vi alla god mat och en lugn kväll i soffan.

Efter att vi var klara på kyrkogården igår eftermiddag gick jag och Helén in och handlade på Supermarket, som ligger precis vid kyrkan. Vi köpte den där färdiga pizzadegen med sås till, den i grön förpackning? Aja, Nilla och Stina vet iaf vad jag menar :D Skinka, ost, ananas, mozzarella, chips och dippa och mjölk till Kirre. Sen var det bara att laga pizzan - Elias tyckte det var rätt mart att bara kunna kavla ut den redan fyrkantiga degen. Jag tror dem exakta orden var "Fan vad smart! Det är ju lätt värt pengarna" eller något med samma mening.

Vi tittade på Pans labyrint och Trångt i kistan.
Samtidigt hade jag tvätttid så jag fick inte direkt grepp om någonting.

Jag har blivit skadad - nej, inte skadad skadad, utan bara lite arbetsskadad. Jag kom in i tvättstugan igår och skulle hänga in min tvätt i torkskåpet och upptäckte att där hängde en massa tvätt. Duh, man är inte dum, så jag kände ju igen t-shirtsen. Och det var folk ifrån klassens. Allt var inte riktigt torrt så jag körde det en stund till, medan jag tog ut min egen tvätt och lade i mer. Efter att ha pratat med en av ägarna vek jag ihop och packade ner tvätten i påsar.
Och det är de här som är det sjuka;

Jag blir lugn av att vika tvätt.

Innan den här sommaren hatade jag allt som hade med hushållet att göra, älskade att laga mat men lät gärna någon annan göra resten (det kan mamma säkert intyga). Tycker fortfarande inte riktigt om att dammsuga och dammtorka, men det går bättre än förr.
IAF.
Det finns inget mer avslappnande än att vika varm, torr tvätt när man är rastlös men inte vill göra något för ansträngande. :)

Idag är det söndag... Mitt rum blev städat ordentligt igår, jag har börjat packa inför Danmarks resan, måste ladda min mp3 inför den och lägga över lite mer musik. Ska ringa mamma och pappa ikväll, innan eller efter Team mötet nere på skolan. Klockan sju nere vid skolan (detta är mer en påminnelse till mig än något annat).
Just det, ska göra scones till frukost idag. Mums!

Be good
Jenniefer


Kommentarer
Postat av: Armin

Haha jag kan väl erkänna att jag ibland är lite överambitiös:)

2009-11-12 @ 22:20:47
URL: http://www.tv-producenten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0