Bara ibland

Bara ibland rusar vinden förbi och jag tycker mig känna en bekant lukt, något jag känt så många gånger förr. Doften av en väns schampo, parfym, tvättmedel, saker jag förknippar så starkt med deras värme och kärlek.
Bara ibland när jag lagar mat och jag vänder kycklingen får jag en sån överväldigade lust att släppa en bit på golvet och skratta när katten rusar dit, ibland kommer jag ihåg att le bort mot köksbordet där mina vänner sitter.
Bara ibland kommer jag ihåg vem Gud verkligen är, Gud är James och han är grunden för allt som är gott på musikfronten. Han är lycka, han är kärlek: Han är änglen på toppen av julgranen som är min musiksmak.
Ibland när jag plockar upp mobilen gör det ont att inte hitta sms hemifrån.
Bara ibland önskar jag att jag varit någon bättre värd de där hemma, någon som de saknade mer.

Dock vet jag alltid att jag är det bästa jag jag kan vara, att jag förtjänar att vara lycklig här uppe och att de som verkligen älskar mig är lyckliga för min skull. Bara ibland önskar jag att de sa det lite oftare.

Bara ibland får man chansen att läsa tekniknyheter och gå på bio varje måndag, utan kostnad.
Bara ibland upptäcker man hur mycket man lär sig på liten tid.
Bara ibland kommer jag på mig själv med att sakna doften av hemma när jag kommer hem.

Men alltid saknar jag den inre värme som hemma innebär.

I'll be home for christmas!

Jenniefer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0