Uppdrag X och första filmen

Jahaja, igår skulle vi iväg på Uppdrag X från skolan halv fem - vilket innebar att ingen hann till bolaget och handla innan Beach Partyt :P Haha, fast dem hann ju till Supermarket (tack till Albin som köpte cider åt mig). Iaf.

Uppdrag X var fångarna på fortet på Fort Helgenäs - mitt lag kom trea! Vi var klara halv sju, och bussen tillbaka igen gick sju. Så vi väntade och pratade och mös lite med vatten i någon form av samlingsrum.

Sen var det, som sagt, Beach Party.
Det var nästan mörkt när vi kom ner, men grillarna var igång och elden var också igång. Det bars ner fler bord och lite sådär. Till middag fick vi grillat kött, potatissallad och sallad - alltihop var jättegott. För oss som är lite kräsna säger jag såhär: Drick två cider med 2.5% på fastande mage, sitt inte i direkt ljus så att du inte ser vad som är på tallriken och bara ät. Jag lovar, det funkar. Fast det krävs kanske att man är rätt så hungrig. Hur som helst var det gott. Jag och Jenny och Danielle satt vi elden och lyssnade på Varbergpojkarna (som kommit in alla tre) som spelade gitarr och munspel medan cd-spelaren blastade Michael Jackson :P

Läxan vi hade till idag var att leta reda på fakta om Gamleby. Det blev en hel del olika saker, bland annat den där sista avrättningen (som jag skrivit upp) och så var det mitt lilla telefonnummer - 0493-10300; till Gamleby Taxi.

Vi började filma lite redan igår, men kom igång bra och blev klara idag. Det är en presentations film av personena i grupperna - dvs grupp B för min del då. Det är jag, Jenny, Tobis, Viktor, Andreas, Helena, Clarence och den andra Christoffer. Vi har två Viktor, två Christoffer och två Martin. Men det går.

Ska bara säga det att mobilen alltid är igång nu, aldrig avstängd eller urladdad, så det går alltid att få tag på mig. Kanske att jag får ringa upp om vi gör något men det bör inte vara några problem.

Snart ska vi ut på rundvandring i Gamleby - tycker vi har gått runt rätt mycket redan. Vi har gått runt på olika skolor och sådär både idag och igår. Ikväll blir det nog inga skolaktiviteter, mer än att kanske sitta i soffan ute i rummet och prata eller titta på film. Vi får se.

Be good
Jenniefer

Kommentarer
Postat av: Karolina

Saknar dig men du verkar ha det roligt redan där uppe :) <3

2009-08-26 @ 20:12:28
URL: http://kaaroliiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0