Mötet med Gamleby

Efter ett kort besök här i början av Juni hde jag uppfattningen att Gamlby var litet och lätt att hitta i.

HAHAHAHAHAHA!

Alla vägar går runt, inte en rak väg så långt ögat når *lätt överdrift* och dessutom går det att köra runt hela viken.

Än så länge har allting gått bra, jag har ordning på mitt rum, jag har mat och har fått en ny cykel, för att pappa tyckte det var för långt för mig att gå till Supermarket. Det är långt, det medger jag. Efter en trip till Ikea i fredags eftermiddag (och Tre, annars hade jag inte haft internet) kunde jag börja få ordning på rummet igår, lördag. Jag packade upp alla mina lådor - mina filmer och böcker, cd-skivor och kläder, alla mina halsband och "snuttefiltar". snuttefiltar är saker som påminner mig om mina vänner, min familj, saker som jag kan koppla till någon eller en speciellt händelse. Det inhandlades lådor till min filmer, åtta stycken dvd-lådor, kallades dem. Och mirakulöst nog fick alla filmerna plats i dem - och det blev en låda över!
Jag har satt upp bilder, jag hade åtta ramar för små bilder så det blev att välja noga.
Jag och Anton på hans dop.
Dan, Yvonne, Eva A, Farmor, Inga, Claes, Farfar, Inge, Anna och Alma med en överexponering av mig, svagt, svagt, mest för att matcha en annan bild...
Som är på Annelie och Vanessa, med överexponering av Annelie och Vanessa - också svagt. Grunden är den där bilden jag tog genom toarullen och den svaga bilden är "I'm so excited". Det var dem tre ramarna...
De andra tre är en bild på Dan ifrån Hovs Hallar, med en överexponering av Dan vid Hovs Hallar, kontrasterr fint till de två vanliga bilderna.
En av Becca när hon skrattar.
Och en av Findus.
Sen har vi bilder på Beatles och James Dean - BIG surprise!
Under en spegel hänger mina halsband fint, på en annan krok hänger armband och på en tredje hårfönen. Vad mer...?

Strunt samma.
Bäst mat finns att hitta på Monte Cristo Pizzeria - underbara pizzor! Annars är det Ubbes Grill, som också hade god mat, men det var mer köttbitar och potatis.

Imorgon börjar jag; "Välkomna, men inte före klockan 13" står det på dörren nere på GTV :P

Be good
Jenniefer


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill komma upp och besöka dig...

Känns det bättre nu när du är där??

2009-08-23 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0