GTV

Skolan började igår, och det var annorlunda, det måste ju sägas!

Vi kommer in, klockan är lite över ett, och i allrummet står det trettiofem(!) semlor - ja, semlor. Mitt i sommaren! HUr som helst så sätter sig alla ner på en plats, soffa eller stol, det spelar ingen roll. Och så får vi började äta dem här semlorna... Jag som nyss ätit lunch. Jag åt halva, så jag förtjänar lite cred för det :)
Sen gick vi in och satte oss, satt sidan om en kille som heter Fredrik, som är yngre än mig och bor i en egen lägenhet. Den yngsta killen på skolan är Ystad killen, och äldst är nog Ylva. Jag känner att jag börjar lära mig namnen, tjejerna är det inte så gott om - vi är nio stycken. Jag, Sabina, Helena, Fenja, Helén, Jenny, Samar, Danielle och Ylva. Sen resten är killar och dem kan jag knappt namnen på, dem som bor i min korridor kan jag. Få se nu... B2 - min granne - heter Albin. Sen är det Elias bort i andra sidan och likadant Clarence bor också i andra sidan B korridoren, och så Stefan från Bjärred i samma sida som Elias (Helena, Ylva, Samar och den fyrtio åriga mannen vi ser ibland). Clarence bor också där borta.

Ikväll ska vi ha Beach Party en bit från skolan, men innan det ska vi på Uppdrag X - vad nu det innebär!

Igår var det Pizzerian nere i gamla Centrum (vi var en hel drös som var iväg, typ 15 pers, varav tre var tjejer...) och gratis bio i Folkparken - den var tydligen sådär bra. Familjedrama från Nya Zealand, jag vet inte, jag gick och och kollade på Lords of Dogtown när en del av de andra körde bort till folkparken. Innan det hade vi suttit och pratat i allrummet - Tv:n suger! Och fjärrkontrollen är sönder :P
Var inne hos Albin och snodde musik igår, en massa bra musik, och bland alla hans låtar låg ost till LoD, så jag blev så sugen att se den. Jag somnade från den, men va fan.

Blev indelade i Rekationer - Nord och Syd  - Grupper - a, b, c, d - och team - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 - idag. Vet inte vilken Redaktion jag fick, det kommer jag inte ihåg, men jag är med i grupp B och team 4.

Mitt rum är helt i ordning nu, alla tycker mitt rum är mysigt som har varit där och det är bra - det är det jag strävade efter! Men nu har jag slut på saker att säga, jag tänkte bara uppdatera lite om vad som hänt.

Om ni kommer på en bra kvinnlig förebild i film eller tv, maila mig. Vi hade en diskussion om det igår i allrummet och det enda vi kom på var Barbie, Ugly Betty och Lara Croft - mänskligheten är illa ute :P

Be good
Jenneifer

Kommentarer
Postat av: Moster Nilla

Hej min kära tös, låter som om du har fullt upp med nya kompisar och annat trevligt.

En bra kvinnlig förebild inom tv är väl Oprah Windfrey, oavsett vad man tycker om henne eller hennes program, så kan man inte plocka bort henne från listan. En svensk skulle vara Stina Dabrowski.

Inom filmen då, ja där vimlar det av duktiga människor

men Meryl streep är väl en bra förebild.

Sköt om dig så hörs vi snart.



Kramisar Nilla

2009-08-25 @ 23:27:23
Postat av: Karolina

Du klara dig ju jätte bra där uppe :) :D <3

2009-08-26 @ 20:15:17
URL: http://kaaroliiinaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Barbie??? Känns tveksamt :S

2009-08-27 @ 08:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0