Garpedansberget

Efter att vi filmat klart våra presentationsfilmer så var det dags med en promenad - och vilken promenad det blev! Här trodde vi att vi skulle vandra omkring inne i Gamleby och dem skulle visa hus och liknande. Och det var ju lite sånt med, men mest var det att klättra i Garpedansberget. Som reser sig åttio meter över havet... Eller vänta nu, var det den andra höjden som reste sig... Aja, strunt samma. Högt var det iaf.

Vi var nere i Folkets park och satt i deras amfiteater - jättefin utomhusscen och sköna bänkar. Där berättade Pelle, en av lärarna, följande:

Akt 1
En man och en kvinna är ute och kör, det är kvinnan som kör bilen och dem hamnar i ett dike. Mannen blir arg och börjar gorma, kvinnan säger till honom, "Är det du eller jag som kör?"

Akt 2
Mannen står och diskar finglasen hemma i köket och råkar slå sönder ett. Kvinnan blir arg och börjar skälla på honom, han svarar, "Är det du eller jag som diskar?"

Akt 4.........

Ska det inte vara akt 3? - Kirre

Är det du eller jag som berättar? - Pelle


Hur som helst, vi börjar tidigt idag med våra presentationsfilmer och sen är det teknikgenomgång. Imorgon har vi själv studiedag. Jag skulle behöva handla....
Kyckling! Jag måste gå och ta upp lunch.

Be good
Jenniefer

Kommentarer
Postat av: Anonym

:P Klockrent! Men då gäller det att lyssnarna hänger med ^^

2009-08-27 @ 08:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0